1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1 Правила користування Новоград-Волинською бібліотекою для дорослих ім. Лесі Українки розроблені на основі “Типових правил користування бібліотеками України, у відповідності до Закону України “Про бібліотеки і бібліотечну справу” із змінами та доповненнями , і затверджених наказом міністерства культури і мистецтв України від 25.05.2001/ п 319,та зареєстровані у Міністерстві юстиції України 22.06.2001 за № 538/5729.

 

2. ПРАВА КОРИСТУВАЧІВ

 

2.1 Кожний громадянин України незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних та релігійних переконань, місця проживання, а також підприємства, установи, організації має право на бібліотечне обслуговування.

 

2.2 Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правилами на бібліотечне обслуговування, що громадяни України.

 

2.3 Користувачі бібліотеки мають право:

Безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів через довідково-пошуковий апарат;

Безоплатно отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації;

Безоплатно отримувати в тимчасове користування документи із фондів бібліотеки, крім документів, придбаних за кошти, одержані від господарської діяльності бібліотеки;

Користуватися іншими видами послуг, у тому числі на платній основі.

 

2.4 Користувачі маю право одержати для опрацювання поза бібліотекою не більше 5 документів терміном до 30 днів. Термін користування новими надходженнями , документами підвищеного читацького попиту, періодикою може бути зменшено до 15 днів. Кількість бібліотечних документів, що видаються в читальному залі, не обмежуються. Кожна бібліотека самостійно визначає види й типи документів, що видаються лише в читальному залі.

 

2.5 Користувачі мають право виносити документи за межі бібліотеки, якщо вони записані у формулярі або іншому обліковому документі.

 

2.6 Термін користування документами на прохання користувача може бути продовжений, якщо на них відсутній попит інших користувачів.

 

 

3. ОБОВЯЗКИ КОРИСТУВАЧІВ

 

3.1 Для запису до бібліотеки громадяни пред’являють паспорт або документ, що замінює, подають фотокартку (для бібліотеки, де ведеться читацький квиток), ознайомлюються з правилами користування бібліотекою, підписують зобов’язання їх виконувати й дають відомості для заповнення реєстраційної картки або читацького формуляра.

 

У разі змін місця поживання, зазначеного у паспорті, користувач повинен повідомити про це бібліотеку у місячний термін.

 

Діти й підлітки до 16 років записуються в бібліотеку на підставі документу, який пред’являють їхні батьки, установи або особи, під наглядом яких перебувають діти.

 

3.2 Користуючись документами з бібліотечного фонду, читач повинен дбайливо ставитись до них, при одержанні документів має перевірити їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі виявлення дефектів попередити про це бібліотекаря, який зобов’язаний зробити на документах відповідну позначку. В іншому разі відповідальність за виявлені у документах дефекти несе користувач.

 

3.3 Кожний документ, виданий на абонементі, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача.

 

3.4 Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою.

 

3.5 За втрату або псування документа з фонду бібліотеки неповнолітнім користувачем відповідальність несуть його батьки, навчальний заклад чи установа, під наглядом яких він перебуває.

 

3.6 Користувачі мають дотримуватися тиші в бібліотеці. Особи в нетверезому стані й неохайному вигляді до бібліотеки не допускаються.

 

3.7 Документи, одержані з фондів бібліотеки, користувач повинен повертати в установлені терміни.

 

4. ОБОВЯЗКИ БІБЛІОТЕК З ОБСЛУГОВУВАННЯ КОРИСТУВАЧІВ

 

Бібліотеки зобов’язані:

  • інформувати користувачів про всі види послуг, що їх надає бібліотека, в т.ч. платні;
  • створювати умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці, надавати допомогу в доборі потрібних документів;
  • дбати про культуру обслуговування користувачів;
  • формувати в користувачів потребу в інформації, користуванні бібліотеками, сприяти підвищенню культури читання;
  • задовольняти потреби в створенні при бібліотеках читацьких об’єднань, клубів за інтересами;
  • систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки виданих користувачам документів;
  • ураховувати читацькі запити при формуванні інформаційних ресурсів, проведені масових заходів;
  • не використовувати відомості про користувачів бібліотеки та їх інтереси з будь-якою метою, без їх згоди.